Page 307 - 8. SINIF ÇALIŞMA KİTABI - 6
P. 307
13. Sınıfında basınç konusunu işleyen öğretmen, görsellerde verilen işlem basamaklarını sırasıyla uyguluyor.
1.işlem: 2.işlem: 3.işlem:
Su dolu ağzı geniş bardağın Bardağın ağzı kağıtla kapatılıp Bardak olduğu gibi
içine bir miktar tuz atılır. ters çevrilerek, kağıdın sabit masanın üzerine bırakılır.
kalması sağlanır.
Tuz
Su
Bardak
Tuzlu Su Su
Kağıt Kağıt
Masa
Bardak
Öğretmenin yaptığı işlemler ile ilgili olarak öğrencilerden gelen yorumlar şu şekildedir;
I. 1.işlemdeki suya koyulan tuz miktarı azaltılırsa, 2.işlemdeki kağıt yine sabit kalabilir.
II. 2.işlemde açık hava basıncını ispatlayan bir durum yer alır.
III. 3.işlemde bardak ağzı yukarı bakacak şekilde koyulursa, masaya etki eden katı basıncı artar.
buna göre yapılan yorumlardan hangileri doğrudur?
A) I ve II. B) I ve III. C) II ve III. D) I, II ve III.
300