Page 307 - 8. SINIF ÇALIŞMA KİTABI - 6
P. 307

13. Sınıfında basınç konusunu işleyen öğretmen, görsellerde verilen  işlem basamaklarını sırasıyla uyguluyor.

                  1.işlem:                                    2.işlem:                                                   3.işlem:
             Su dolu ağzı geniş bardağın       Bardağın ağzı kağıtla kapatılıp         Bardak olduğu gibi
              içine bir miktar tuz atılır.               ters çevrilerek, kağıdın sabit    masanın üzerine bırakılır.
                                                   kalması sağlanır.






                                 Tuz

                                 Su

                                 Bardak
                                                                Tuzlu Su                                    Su
                                                                   Kağıt                               Kağıt
                                                                                                     Masa


















                                                                                 Bardak

          Öğretmenin yaptığı işlemler ile ilgili olarak öğrencilerden gelen yorumlar  şu şekildedir;


              I. 1.işlemdeki suya koyulan tuz miktarı azaltılırsa, 2.işlemdeki kağıt  yine sabit  kalabilir.
              II. 2.işlemde açık hava basıncını ispatlayan bir durum yer alır.


              III. 3.işlemde bardak ağzı yukarı bakacak şekilde koyulursa, masaya etki eden katı basıncı artar.

         buna göre yapılan yorumlardan  hangileri doğrudur?


          A) I ve II.             B) I ve III.                 C) II ve III.             D) I, II ve III.





















                                                           300
   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312