Page 259 - 8. SINIF ÇALIŞMA KİTABI - 6
P. 259

8.  Bir araştırmacının bezelyelerde tohum rengi ile ilgili yaptığı çalışmalar verilmiştir.
         1. Çalışma: Sarı tohum renginde iki bezelyeyi kendi aralarında çaprazlayarak sarı ve yeşil tohum renginde bezelyeler elde
            ediyor. Oluşan bu bezelyelere 1. kuşak adını veriyor.
         2. Çalışma: 1. kuşaktaki sarı tohum renkli bezelyeleri kendi aralarında tekrar çaprazlıyor. Tamamen sarı tohumlu bezelyeler
            elde edene kadar bu işleme devam ediyor.
         3. Çalışma: 1. kuşaktaki yeşil tohum renginde bezelyeleri kendi aralarında çaprazlıyor. Her çaprazlama sonucunda yeşil
            tohum renkli bezelyeler elde ediyor.
         Araştırmacının yaptığı çalışma ile ilgili,
         I. 1. Çalışma’da çaprazlanan sarı tohum rengindeki bezelyeler homozigot özelliktedir.
         II. Yeşil tohum rengine sahip bezelyeler kendi aralarında çaprazlandığında sarı tohum renginde bezelyeler elde edilemez.
         III. Sarı tohum renginde bir bezelye tohum rengi özelliği bakımından homozigot ya da heterozigot olabilir.

         ifadelerinden hangileri doğrudur?

         A) Yalnız I.              B) Yalnız II.             C) I ve III.             D) II ve III.

















     9.

            K                                            L      Bir  öğrenci  rüzgarın  oluşumunu  gözlemlemek
                                                                amacıyla bir deney düzeneği oluşturuyor. İçinde hava
                                                                bulunan düzenekte K bölgesine çok sayıda mum, L
                                                                bölgesine  tek  mum  yerleştiriyor.





         Öğrencinin hazırladığı düzenek ile ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur?

         A) K bölgesinde hava molekülleri çok yoğun olduğu için alçalırlar.
         B) K ve L bölgelerine eşit sayıda mum konulsaydı  yoğunluk farkı olmadığından rüzgar oluşmazdı.

         C) L bölgesi sıcak havanın olduğu bölgeyi, K bölgesi soğuk havanın bulunduğu bölgeyi temsil eder.

         D) Hava, yüksek yoğunluklu K bölgesinden düşük yoğunluklu L bölgesine doğru hareket eder.



















                                                           252
   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264