Page 14 - 8. SINIF ÇALIŞMA KİTABI - 3
P. 14

10.    İlk aklıma gelen soru “Öğretmen, önünü nasıl görüyor?” olmuştu. O küçücük kucağına dünyaları sığdırmış, bizim önü-
          müze getirmişti. Hepimiz şaşkın şaşkın bakıyorduk. “Yardım etmeyecek misiniz?” sorusu hepimizi kendimize getirmişti.
          Küçük köyümüzün 6. sınıfında -ben de dâhil- 10 meraklı öğrenci öğretmenimize doğru hücum ettik.

             İşte o zaman başladı bende kitap sevgisi. Hayatımın dönüm noktası o andı. O kitabı yerden ben kaldırmıştım ama
          şimdi çok iyi anlıyorum ki iyi bir dost kazanmışım. Şimdi hayatta sendelesem de yanımda sadık dostlarım var. Yani
          kitaplar. Onlar bana her zaman doğruyu gösteriyor.


             İtiraf etmeliyim biraz kargaşa oluşturmuştuk. Ama bütün kitapları masaya yerleştirmeyi başardık. Bir kitap masadan
          aşağıya kaymış, yerde yatıyordu. Öğretmenim de ben de kitabı almak için eğilince kafamız çarpıştı. Ama kitabı ben
          almıştım. Öğretmen “Madem bu kadar hızlısın, o zaman bu kitabı bir haftaya bitireceksin.” demişti.

              Herkesin hayatında dönüm noktaları olmuştur. Benim hayatımın dönüm noktası ise okulumuza atanan Türkçe öğ-
          retmeni olmuştu. Dersimize ilk girişini dün gibi hatırlarım. Kucağında kocaman bir kitap yığınıyla kapıdan içeri dalmıştı.
          Kitaplar o kadar çoktu ki öğretmenin yüzünü göremiyorduk.
          “   ,   ,    ,   ” sembolleriyle gösterilen parçalar anlamlı bir metin oluşturacak şekilde sıralandığında aşağı-
          dakilerden hangisi doğru olur?

          A)
          B)
          C)
          D)



















































                                                            7
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19