Page 266 - 8. SINIF ÇALIŞMA KİTABI - 1
P. 266

12.
                İdadide okuduğu sırada Mustafa Kemal’i etkileyen olaylardan biri de 1897 yılının ilk aylarında başlayan
                Türk-Yunan Savaşı olmuştur. Savaş başladığı sırada sınıra yakın olduğu için Manastır en hareketli günle-
                rinden birini yaşıyordu. Eli silah tutan erkekler davul ve zurnalar eşliğinde askere çağrılıyorlar; öğrenciler
                ise ellerinde bayraklarla yürüyüş yapıyorlardı. Bu savaş atmosferinden etkilenen Mustafa Kemal ile bir
                arkadaşı gönüllü olarak askere gitmek düşüncesiyle okuldan kaçarlar, ancak kısa bir süre sonra öğrenci
                oldukları anlaşılınca okula geri gönderilirler. Mustafa Kemal bu olayı şöyle anlatır: “Gençlik hayatımın en
                heyecanlı günlerini yaşadım. Yaşımın küçük olmasına rağmen bu savaşa katılmayı çok istemiştim. Az
                daha gönüllü müfrezelerin arasına katılıp gidecektim.”


           Mustafa Kemal’in Askeri İdadide okurken başından geçen bu olayda hangi kişilik özelliği ön plana çıkmıştır?


           A) Vatanseverlik       B) Karalılık          C) İleri Görüşlülük         D) Açık Sözlülük












     13.

              Mustafa Kemal hiç kuşkusuz, Kurtuluş Savaşı'nın askeri lideri olduğu kadar siyasi olarak da lideridir. O dil,
              tarih, matematik, sanat gibi birçok alanda önemli çalışmalar yapmış önemli bir devlet adamıdır.


           Verilen bilgide Mustafa Kemal’ in hangi kişilik özelliği ön plana çıkarılmıştır?


           A) Planlılık           B) Cesaretlilik       C) Örgütleyicilik    D) Çok yönlülük












     14.

             Amasya Genelgesi’nin “ Milletin bağımsızlığını yine milletin azim ve kararı kurtaracaktır.” maddesine göre;


                 I. Kurtuluş Savaşı’nın millete dayanılarak yapılacağı
                 II. Milli Egemenlik İlkesinin benimseneceği
                 III. Bağımsızlık için Osmanlı Hükümeti'nden destek alınacağı

           yargılarından hangilerine ulaşılabilir?


           A) I ve II.     B) I ve III.         C) II ve III.         D) I, II ve III.







                                                           259
   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271