Page 21 - 8. SINIF ÇALIŞMA KİTABI - 1
P. 21
3. Selda öğretmen DNA’nın yapısı konusunu anlatmak için öğrencilerine bir oyun oynatmıştır. Oyunda her öğrenciye 5
farklı renk kağıt bardak dağıtmış ve öğrencilerin her bir bardağın üzerine Organik Baz, Nükleotit, Gen, DNA ve Kromo-
zom isimlerinden birini yazmalarını istemiştir.
Sarı bardak: Organik baz
Mavi bardak: DNA
Yeşil bardak: Nükleotit
Kırmızı bardak: Kromozom
Siyah bardak: Gen
Öğrenciler bardakları yukarıdaki gibi hazırlamışlardır.
Öğretmenin ilk kartında yazan soru: Bu kavramları küçük olandan büyüğe doğru sıralayınız?
Buna göre hangi öğrencinin dizdiği bardaklar doğrudur?
A) sarı - yeşil - siyah - mavi - kırmızı B) kırmızı - mavi - siyah - yeşil - sarı
C) sarı - yeşil - mavi - siyah - kırmızı D) kırmızı - mavi - sarı - yeşil - siyah
4. Bir DNA’da karşılıklı bağlanan M ve N nükleotidlerinin yapısını oluşturan kısımlar sembollerle aşağıdaki gibi
gösterilmiştir.
M nükleotidi
N nükleotidi
Buna göre verilen seçeneklerdeki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) ve sembolleri şeker ve fosfatı göstermektedir.
B) sembolü timin bazını gösteriyorsa M nükleotidi timin nükleotitir.
C) , , ve sembolleri DNA’nın yapısındaki 4 organik bazı temsil eder.
D) M nükleotidi guanin nükleotidi ise N nükleotidi sitozin nükleotitini temsil eder.
14