Page 21 - 8. SINIF ÇALIŞMA KİTABI - 1
P. 21

3.  Selda öğretmen DNA’nın yapısı konusunu anlatmak için öğrencilerine bir oyun oynatmıştır. Oyunda her öğrenciye 5
            farklı renk kağıt bardak dağıtmış ve öğrencilerin her bir bardağın üzerine Organik Baz, Nükleotit, Gen, DNA ve Kromo-
            zom isimlerinden birini yazmalarını istemiştir.
                Sarı bardak: Organik baz
                Mavi bardak: DNA
                Yeşil bardak: Nükleotit
                Kırmızı bardak: Kromozom
                Siyah bardak: Gen
            Öğrenciler bardakları yukarıdaki gibi hazırlamışlardır.
            Öğretmenin ilk kartında yazan soru: Bu kavramları küçük olandan büyüğe doğru sıralayınız?

            Buna göre hangi  öğrencinin dizdiği bardaklar doğrudur?
            A) sarı - yeşil - siyah - mavi - kırmızı           B) kırmızı - mavi - siyah - yeşil - sarı
            C) sarı - yeşil - mavi - siyah - kırmızı           D) kırmızı - mavi - sarı - yeşil - siyah



















        4.  Bir DNA’da karşılıklı bağlanan M ve N nükleotidlerinin yapısını oluşturan kısımlar sembollerle aşağıdaki gibi
            gösterilmiştir.

              M nükleotidi


                                         N nükleotidi








            Buna göre verilen seçeneklerdeki ifadelerden hangisi yanlıştır?

            A)     ve       sembolleri şeker ve fosfatı göstermektedir.

            B)     sembolü timin bazını gösteriyorsa M nükleotidi timin nükleotitir.

            C)     ,      ,     ve      sembolleri DNA’nın yapısındaki 4 organik bazı temsil eder.

            D) M nükleotidi guanin nükleotidi  ise N nükleotidi  sitozin nükleotitini temsil eder.












                                                           14
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26