Page 160 - 8. SINIF ÇALIŞMA KİTABI - 1
P. 160
34. Arzu, Oğuz, Elif ve Buğra deyim kartlarıyla oynamaktadır:
DEYİM ANLAMI
Arzu Kulak ardı etmek Söylenen bir şeyi duymazdan gelmek.
Oğuz Kulak kabartmak Belli etmemeye çalışarak dinlemek.
Elif Kulakları çınlamak Bir yerde anılmak, hatırlanmak.
Buğra Kulağına çalınmak Her şeyi bilmek, yanılmamak, aldanmamak.
Buna göre hangi çocuk deyim ve anlamı ile ilgili yanlış kart göstermiştir?
A) Arzu B) Oğuz C) Elif D) Buğra
35. Esma, dün akşam Türkçe, matematik, fen bilimleri, sosyal bilgiler dersinden farklı sayılarda soru çözmüştür.
Çözdüğü soru sayıları ve derslerin sırasıyla ilgili şunlar bilinmektedir:
● Fen bilimleri sorularını, sosyal bilgilerden önce Türkçeden sonra çözmüştür.
● Matematik sorularını sosyal bilgilerden sonra çözmüştür.
● En çok soruyu, ilk soru çözmeye başladığı dersten çözmüştür.
● Fen bilimlerinden çözdüğü soru sayısı matematikten daha az, sosyal bilimlerden daha fazladır.
Buna göre hangi seçenekte dersler, Esma’nın çözmüş olduğu soru sayıları bakımından çoktan aza doğru
sıralanmıştır?
A) Sosyal bilgiler-matematik-fen bilimleri-Türkçe
B) Türkçe-matematik-fen bilimleri-sosyal bilgiler
C) Türkçe-matematik-sosyal bilgiler-fen bilimleri
D) Matematik-fen bilimleri-sosyal bilgiler-Türkçe
36. Tarih; yönteminin yanı sıra incelediği konuların niteliği ve niceliği bakımından da diğer bilimlerden ayrılır. Örneğin
matematik bilimi zamanı ve mekânı olmayan sayısal kavramları konu edinir. Tarih ise yeri ve zamanı belli olan,
yaşanmış olaylarla ilgilenir. Tarihin farklılıklarından biri de başka bilim dallarına göre inceleme alanının daha geniş
olmasıdır. Örneğin fizik, kimya, biyoloji gibi fen bilimleri birbiriyle bağlantılı ve tekrarlanabilir olayları inceler. Buna
karşılık tarih aralarında sistematik ilişki bulunmayan, her biri kendine özgü, biricik olaylarla ilgilenir. Tarihçi, metinleri
iyi anlamaktan başka ihtirasa sahip olmamalıdır ve bu gaye için yardımcı ilimlerin bütün tekniklerini kullanmak
zorundadır, diyerek Fustel de Coulanges (Fustel dö Kulanj) tarihçinin görevini tanımlamıştır.
Bu parçanın anlatımında aşağıdakilerin hangisinden yararlanılmamıştır?
A) Tanımlama B) Örnekleme C) Karşılaştırma D) Tanık gösterme
153