Page 12 - 8. SINIF ÇALIŞMA KİTABI - 6
P. 12
3. Aşağıdaki çemberin içinde yazan sayıların çarpımı bağlı olduğu karenin içine yazılarak iki farklı modelleme yapılmıştır.
a b b c
112 105
a,b ve c 1’den farklı doğal sayılar olduğuna göre;
a+b+c, işleminin sonucu aşağıdakilerden hangisidir?
A) 31 B)38 C) 45 D) 218
4. Aşağıda bir ortaokuldaki 5.,6.,7. ve 8.Sınıflarda bulunan öğrencilerin eylül ayındaki sayıca dağılımı Grafik 1’deki gibi gös-
terilmiştir. Bu ortaokula ekim ayında kayıt yaptıran öğrenci sayılarının sınıflara göre sayıca dağılımı 2’deki gibi
gösterilmiştir.
8. 7.
150 o 7. 150 o
50 o o
5. 120
6. 5. 6.
Grafik 1 Grafik 2
Son durumda 5.,6.,7. ve 8. sınıftaki öğrenci sayısı birbirine eşit olmuştur.
Buna göre, başlangıçtaki 5. sınıf öğrenci sayısının 6. sınıf öğrenci sayısına oranı aşağıdakilerden hangisidir?
3 7 9 4
A) B) C) D)
4 9 7 3
5. a,b,c,d birer doğal sayı olmak üzere;
ab . cd = a.c b.d
Hatice doğrusal bir yol boyunca sürekli 7 adım ileri, 5 adım geri atarak ilerliyor. Haticenin
her adımı eşit uzunlukta olup, bu adımlar 7 2 dm'dir.
Hatice 100 adım attıktan sonra başlangıç noktasına olan uzaklığı metre cinsinden
hangi ardışık iki tam sayının arasındadır? (1 m = 10 dm)
A) 16 ile 17 B) 17 ile 18 C) 18 ile 19 D) 19 ile 20
5