Page 117 - 8. SINIF ÇALIŞMA KİTABI - 6
P. 117

10. Mustafa Kemal’in Manastır Askeri Lisesi’nde almış olduğu matematik eğitiminin kolay olduğu söylenemezdi. Matematiğe
          yoğunluk vermesinden dolayı Fransızca’da geri kalmıştı. Bu yüzden Frerler Okulu’nda verilen Fransızca derslerine
          gizlice katılarak Fransızcasını geliştirmeye çalıştı. Lise yaşamı sırasında sınıfta birinci ya da ikinci olabilmek adına aşırı
          derecede çalışmaktaydı ve bu gayret meyvesini vererek liseyi bitirdi.
          Bu metinden yararlanarak Mustafa Kemal’in;

           I.  azmi
           II. teşkilatçılığı
           III. kararlılığı
          özelliklerinden hangilerine ulaşılabilir?

          A) Yalnız I.             B) I ve II.               C) I ve III.              D) I, II ve III.














      11. Mustafa Kemal, Erzurum Kongresi’nin ardından alınan kararları vatanın bütününü kapsayacak hale getirmek amacıyla
          Sivas Kongresi’ni topladı. Erzurum Kongresi’nde doğu illerini temsilen seçilen 9 kişilik Temsil Heyeti Sivas Kongresi’nde
          6 kişi daha seçilerek genişletilmiş ve bütün vatanı temsil eder hâle getirilmiştir. Erzurum Kongresi’nde alınan “Manda ve
          himaye kabul olunamaz.” kararı Sivas Kongresi’nde kesin olarak kabul edildi. Bölgesel ve dağınık durumda bulunan millî
          cemiyetler, bu kongrede bir çatı altında toplandı.

          Buna göre Sivas Kongresi ile ilgili;
           I.  Kayıtsız şartsız tam bağımsızlığın sağlanacağı vurgulanmıştır.
           II. Millî iradenin ülkeye hâkim kılınmasına çalışılmıştır.
           III. Millî Mücadele’nin bir merkezden yürütülmesi amaçlanmıştır.

          yargılarından hangilerine ulaşılabilir?
          A) Yalnız I.             B) I ve II.               C) II ve III.             D) I, II ve III.
































                                                           110
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122