Page 117 - 8. SINIF ÇALIŞMA KİTABI - 6
P. 117
10. Mustafa Kemal’in Manastır Askeri Lisesi’nde almış olduğu matematik eğitiminin kolay olduğu söylenemezdi. Matematiğe
yoğunluk vermesinden dolayı Fransızca’da geri kalmıştı. Bu yüzden Frerler Okulu’nda verilen Fransızca derslerine
gizlice katılarak Fransızcasını geliştirmeye çalıştı. Lise yaşamı sırasında sınıfta birinci ya da ikinci olabilmek adına aşırı
derecede çalışmaktaydı ve bu gayret meyvesini vererek liseyi bitirdi.
Bu metinden yararlanarak Mustafa Kemal’in;
I. azmi
II. teşkilatçılığı
III. kararlılığı
özelliklerinden hangilerine ulaşılabilir?
A) Yalnız I. B) I ve II. C) I ve III. D) I, II ve III.
11. Mustafa Kemal, Erzurum Kongresi’nin ardından alınan kararları vatanın bütününü kapsayacak hale getirmek amacıyla
Sivas Kongresi’ni topladı. Erzurum Kongresi’nde doğu illerini temsilen seçilen 9 kişilik Temsil Heyeti Sivas Kongresi’nde
6 kişi daha seçilerek genişletilmiş ve bütün vatanı temsil eder hâle getirilmiştir. Erzurum Kongresi’nde alınan “Manda ve
himaye kabul olunamaz.” kararı Sivas Kongresi’nde kesin olarak kabul edildi. Bölgesel ve dağınık durumda bulunan millî
cemiyetler, bu kongrede bir çatı altında toplandı.
Buna göre Sivas Kongresi ile ilgili;
I. Kayıtsız şartsız tam bağımsızlığın sağlanacağı vurgulanmıştır.
II. Millî iradenin ülkeye hâkim kılınmasına çalışılmıştır.
III. Millî Mücadele’nin bir merkezden yürütülmesi amaçlanmıştır.
yargılarından hangilerine ulaşılabilir?
A) Yalnız I. B) I ve II. C) II ve III. D) I, II ve III.
110