Page 229 - 8. SINIF ÇALIŞMA KİTABI - 5
P. 229
3. “Çocukluğuma ilişkin hatırladığım ilk şey, okula gitmek meselesiyle ilgilidir. Bu meseleden dolayı annemle babam
arasında bir mücadele vardı. Annem mahalle mektebine gitmemi istiyordu. Gümrük dairesinde memur olan babamsa
o zaman yeni açılan Şemsi Efendi Okuluna devam etmemden ve yeni yöntem üzerine okumamdan yanaydı. Sonunda
babam işi ustaca çözdü. Önce mahalle mektebine başladım. Böylece annemin gönlü yapılmış oldu. Birkaç gün sonra
da mahalle mektebinden ayrılıp Şemsi Efendi Okuluna yazıldım.”
Mustafa Kemal ATATÜRK’ün bu anlatımına bakılarak,
I. Osmanlı Devleti’nde eğitim birliği yoktur.
II. Onun eğitim hayatı ile ilgili ailesinde fikir ayrılıkları yaşanmıştır.
III. Şemsi Efendi Mektebi modern eğitim veren bir eğitim kurumudur.
yargılarından hangilerine ulaşılabilir?
A) Yalnız III. B) I ve II.
C) I ve III. D) I, II ve III.
4. Mustafa Kemal ATATÜRK, yaşamının her döneminde yoğun bir şekilde kitap okumuştur. Ayrıca da yazmıştır. Askerî
alanda “Cumalı Ordugâhı” siyasi alanda “Nutuk” ve sosyal-kültürel alanda “Geometri” kitabı ve “Vatandaş İçin
Medeni Bilgiler” isimli eserleri kaleme almıştır.
Yukarıda verilen bilgilerde Mustafa Kemal ATATÜRK’ün hangi kişisel özelliği vurgulanmıştır?
A) Çok yönlülüğü B) İleri görüşlülüğü
C) İnkılâpçılığı D) Vatanseverliği
5.
19. YY’DA OSMANLI DEVLETİ’NDE OKULLAR
Yabancı
Dini Ağırlıklı Avrupa Tarzı Azınlıklara Ait Devletlere Ait
Eğitim Kurumları Eğitim Kurumları Eğitim Kurumları Eğitim Kurumları
Mahalle Şemsi Efendi Heybeliada Merzifon
Mektebi Okulu Ruhban Okulu Amerikan Koleji
Yukarıda verilenlere göre Osmanlı Devleti’nin;
I. kültür,
II. eğitim,
III. ekonomi,
IV. hukuk
alanlarının hangilerinde birlik sağladığı söylenemez?
A) II ve IV. B) I ve II.
C) III ve IV. D) I ve IV.
222