Page 223 - 8. SINIF ÇALIŞMA KİTABI - 5
P. 223
15. Sınıfta arkadaşlarına sunum yapan Atahan, tahtaya çivi çakarken çivinin sivri ucunu daha kolay çaktığını göster-
miştir.
Yapılan etkinlikten sonra arkadaşları da aşağıdaki örnekleri vermişlerdir.
Ekin: Topuklu ayakkabı ile yumuşak zeminde yürümek, düz tabanlı ayakkabıya göre daha zordur.
Toprak: Kurban Bayramı öncesinde bıçak ve satır gibi aletlerin bileylenmesi işimizi kolaylaştırır.
Beril: Ağır iş makinelerinin toprağa batmasını engellemek için geniş tekerler ya da paletler kullanılır.
Buna göre verilen örneklerden hangileri Atahan’ın yaptığı sunumdaki basınç ilkesi ile aynıdır?
A) Ekin ve Beril B) Ekin ve Toprak
C) Beril ve Toprak D) Beril, Ekin ve Toprak
16. Özdeş küplerle A, B ve C cisimleri oluşturularak zemin üzerine yerleştirilmiştir.
A B C
A, B ve C cisimlerinin zeminde oluşturacakları basınç ile ilgili öğretmenin sorduğu “Cisimlerin zemine yaptığı
basıncı yorumlayınız.?” sorusuna öğrencilerin cevabı aşağıdaki gibidir:
Yasin: Cisimlerin basınçları C > B > A olarak sıralanır.
Gonca: Cisimlerin yüzey ve ağırlıkları aynı oranda arttığından basınç değişmez ve A > B > C olur.
Defne: Cisimler özdeş olduğu için ağırlık ve yüzey aynı oranda arttığından basınçları eşittir.
Duru: Gonca’nın yorumu doğru karşılaştırması yanlıştır.
Öğrencilerin cevapları ile ilgili,
I. Yasin yüzey basınç ilişkisini biliyor.
II. Duru’nun yorumları doğrudur.
III. Defne katıların basıncını bilmektedir.
IV. Gonca’nın yaptığı karşılaştırma doğrudur.
yapılan yorumlardan hangileri doğrudur?
A) I ve II. B) II ve III. C) III ve IV. D) II, III ve IV.
216