Page 87 - 8. SINIF ÇALIŞMA KİTABI - 4
P. 87
5. Aşağıdaki döngüsel akış tablosunda Sanayi İnkılabı’nın Osmanlı Devleti üzerindeki etkisi anlatılmıştır.
Bu döngünün sonuç bölümüne aşağıdakilerden hangisi yazılamaz?
A ) Osmanlı’nın Avrupa’nın açık pazarı olması
B ) Devletin vergi gelirlerinin artması
C ) Yerli üreticinin rekabet gücünün azalması
D ) Paranın ülke dışına çıkışının artması
6. Aşağıda Atatürk’ün Selânik Askeri Rüştiyesindeki okul yıllarına ait bir anısı verilmiştir.
“Mustafa’nın en sevdiği ders matematikti. Orada her şeye mantık ve değişmez kurallar egemendi. Her şey aydınlık ve
kesindi. Ruhu merhametsizce eğiten, erkekçe bir bilgi yüküydü. En güç problemleri çözebilmek için Mustafa saatlerce
meşgul oluyordu. Çözümü ne derece zor olursa ödev de ona o derece zevk vermekteydi. Bir problemi çözmeden elinden
kalemi bıraktığını da kimse görmemişti. Öğretmeni kendisinden çok memnundu. Onun da adı Mustafa’ydı.
Bir gün hocası kendisine:
“Aramızda bir fark olması lazım”, diyor. “Bundan sonra senin adın Mustafa Kemal olacak.”
Bu parçaya göre Mustafa Kemal’in matematiğe ilgi duyması onun hangi kişilik özelliğine sahip olduğunu göster-
mektedir?
A ) Planlı B ) İdealist C ) Akılcı D ) İleri görüşlü
80