Page 55 - 8. SINIF ÇALIŞMA KİTABI - 3
P. 55
15. Bir galeride üçü siyah, ikisi kırmızı, ikisi beyaz ve bir tane de mavi renkli olmak üzere toplam sekiz araba
sergilenmiştir.
Galerideki arabaların sergilenişi ile ilgili şunlar bilinmektedir:
• Kırmızı arabalar yan yanadır.
• Siyah ile mavi arabalar yan yana sergilenmemektedir.
• Son sırada beyaz bir araba sergilenmiştir.
• 4.sırada mavi araba sergilenmektedir.
Kırmızı arabalardan birinin ikinci sırada olduğu biliniyorsa arabaların sergilenişi ile ilgili aşağıdakilerden
hangisi yanlıştır?
A) 1. sırada siyah araba sergilenmiştir.
B) 3. sırada beyaz araba sergilenmiştir.
C) İki siyah araba yan yana sergilenmiştir.
D) Kırmızı ile beyaz arabalar yan yana sergilenmemiştir.
16. BEYAZ ŞAPKA: Tarafsız ve nesneldir. Elde olan bilgilere göre konuşulup yorum yapılır.
KIRMIZI ŞAPKA: Duygusal bir bakış açısı verir. Kırmızı şapka takıldığında hiçbir açıklama yapılmadan sezgiler ve
duygular söylenebilir.
SİYAH ŞAPKA: Olumsuz, kötümser ve karamsardır. Bir şeyin neden yapılmayacağını ortaya koyar.
SARI ŞAPKA: Güneş gibi aydınlık, iyimser, umutlu ve olumlu düşünme ile ilgilidir. Sarı şapka iyimser bakışla de-
ğerli ve yararlı olan fikirleri arayıp ve araştırır.
YEŞİL ŞAPKA: Yaratıcılık ve özgün fikirlerle alakalıdır.
MAVİ ŞAPKA: Serinkanlılığı temsil eder. Mavi şapkadan önceki şapkalardaki cevapları düşünerek sonuçları ortaya
koyar.
8 /D sınıfında ‘‘Ders kitaplarının ücretsiz dağıtılması ve kullanımı’’ ile ilgili altı şapka tekniğini kullanmak isteyen Ha-
san Öğretmen, sorunu tahtaya yazar ve öğrencilerin, taktıkları şapkalara uygun olarak düşüncelerini söylemelerini
ister. Her öğrenci, taktığı şapka rengine uygun olacak şekilde kendi düşüncelerini ifade edecektir.
Buna göre aşağıda isimleri ve taktıkları şapkaların rengi verilen öğrencilerden hangisinin düşüncesi taktığı
şapkaya uygun değildir?
A) Özgür (kırmızı şapka): Ders kitaplarının dağıtılması, kitap alamayan çocuklar için çok iyi oldu. Aynı zamanda bir
kitaba sahip olmak beni ders sırasında güvende hissettiriyor.
B) Akın (mavi şapka): Ders kitaplarının içindeki etkinlikler eğlenceli ve farklı bir öğrenme ortamı sağladığı için
kitaplar her yıl ücretsiz dağıtılmalıdır.
C) Hiranur (siyah şapka): Ders kitaplarını öğrenciler ve öğretmenler kullanmıyorlar. Kitaplar bir yıl kullanılıp atılıyor
ve devlet zarara uğratılıyor.
D) Aysel (yeşil şapka): Kitaplar öğrenciye zimmetlenmeli, sene sonunda toplatılıp ertesi sene kullanılmalıdır. Ayrıca
öğrencilere soru bankası ve okuma kitapları da verilmelidir.
48