Page 29 - 8. SINIF ÇALIŞMA KİTABI - 2
P. 29
13. Aşağıda ekmeğin soframıza gelene kadar geçtiği aşamalar verilmiştir.
I. Her insanın beslenmesinde önemli bir yeri olan ekmeğin hikâyesi, tarlaya ekilen buğday tohumlarının filizlenip
büyümesi ile başlar.
II. Buğdaylar yeterince geliştikten sonra sararır ve toplanmaya hazır hâle gelir.
III. Toplanan başaklardaki buğday taneleri savrularak ayrılır.
IV. Ayrılan buğday taneleri değirmenlerde öğütülür ve buğday, un hâline gelir.
V. Elde edilen un mayalanır, pişirilir ve soframızın bereketi olan ekmek elde edilmiş olur.
Bu aşamalarda gerçekleşen fiziksel ve kimyasal değişim ile ilgili yapılan yorumlardan hangisi yanlıştır?
A) I ve II. aşamalarda kimyasal değişim gözlenir.
B) III. aşamada fiziksel değişim gözlenmektedir.
C) IV. aşamada kimyasal değişim gözlenmektedir.
D) V. aşamada kimyasal değişim gözlenmektedir.
14. Fen Bilimleri öğretmeni Mevsimler ve İklim ünitesinde öğrencilerinin konuyu pekiştirmesi için tahtada Türkiye
haritasını açıyor ve harita üzerinde bazı illeri seçiyor.
Öğretmen öğrencilere belirtilen illerde havanın açık olduğu, belli
tarih ve saatlerde özdeş çubukların dikildiğini ve öğrencilerinden
çubukların gölge boyunu tahmin etmelerini istiyor.
. S nop
. Ankara
. İzm r
. Hatay
Öğrenciler en kısa gölge boyunu elde etmek için aşağıda verilen seçeneklerden hangisini seçmelidirler?
A) 23 Eylül tarihinde saat 13.00 İzmir B) 21 Mart tarihinde saat 12.00 Ankara
C) 21 Haziran tarihinde saat 12.00 Hatay D) 21 Aralık tarihinde saat 14.00 Sinop
22