a) Genel Müdürlük insan kaynakları yönetimi iş ve işlemlerini yürütmek,
b) Genel Müdürlük personelinin özlük iş ve işlemlerini yürütmek,
c) Genel Müdürlük personelinin inceleme, araştırma, soruşturma, teftiş, denetim, disiplin ve ödül iş ve işlemlerini yürütmek,
ç) Ölçme değerlendirme merkezi müdürlüklerinde görev yapan yönetici ve öğretmenlerin; göreve başlama ve görevden ayrılma iş ve işlemlerini yürütmek,
d) Genel Müdürlükçe ihtiyaç duyulan hizmet içi eğitim faaliyetlerini diğer daire başkanlıklarıyla koordineli olarak planlamak, hizmet içi eğitim faaliyetleriyle ilgili gerekli iş ve işlemleri yürütmek,
e) Genel Müdürlük ile ölçme değerlendirme merkezi müdürlüklerinin bütçe planlamalarını ve takibini yapmak, bütçe iş ve işlemlerini yürütmek,
f) Genel Müdürlük personelinin SGK, maaş, vekâlet, emeklilik, geçici ve sürekli görev yolluğu, fazla mesai ve diğer mali iş ve işlemlerini yürütmek,
g) Genel Müdürlük tarafından gerçekleştirilen projelerin finansal ve mali yönetimini sağlamak,
ğ) Genel Müdürlüğün mal, hizmet ve yapım işlerine yönelik satın alma süreçlerini yürütmek,
h) Genel Müdürlük taşınır ve taşınmazlarına ilişkin işlemleri ilgili mevzuatı çerçevesinde yürütmek,
ı) Genel Müdürlüğün görev alanına yönelik mevzuatı takip etmek, geliştirmek, diğer kurum ya da birimlerden gelen mevzuat tasarı ve taslaklarıyla ilgili görüş oluşturmak,
i) Genel Müdürlüğün görev alanına giren konularla ilgili soru önergelerini cevaplandırmak,
j) Genel Müdürlüğün hukuk ve yargıyla ilgili iş ve işlemleri yürütmek, takip etmek, sonuçlandırmak,
k) Genel Müdürlüğün EBYS, genel evrak, e-imza, tebligat, posta, giriş kartı, ulaşım kartı ve arşivle ilgili iş ve işlemlerini yürütmek,
l) Daire başkanlarının sekretarya iş ve işlemlerini yürütmek,
m) Genel Müdürlük bina ve tesislerinin güvenlik, temizlik, aydınlatma, ısınma, bakım, onarım ile ulaştırma ve benzeri iş ve işlemlerini Bakanlık birimleriyle koordineli olarak yürütmek,
n) Genel Müdürlük hizmet binalarında İş Sağlığı ve Güvenliği ile Sivil Savunma hizmetlerine ilişkin iş ve işlemleri Bakanlık birimleriyle koordineli olarak yürütmek,
o) Amirlerince verilen diğer görevleri yapmak.