Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü

Engeli Olan Çocuklar İçin Okul Öncesi Eğitim ve İlkokulda Değerlendirme Çerçevesi Geliştirilmesi Çalışması

20-23 Kasım tarihinde Adana Divan Otelde “Engeli Olan Çocuklar İçin Okul Öncesi Eğitim ve İlkokulda Değerlendirme Çerçevesi Geliştirilmesi Çalışması” kapsamında hazırlanan kılavuz kitapların inceleme çalıştayı gerçekleştirildi.
Engeli Olan Çocuklar İçin Okul Öncesi Eğitim ve İlkokulda Değerlendirme Çerçevesi Geliştirilmesi Çalışması

Genel Müdürlüğümüzce özel eğitim ihtiyacı olan çocuklar ile gelişimsel/akademik olarak akranlarından geride kalan risk altındaki çocukların sınıf içinde fark edilmeleri, gelişimsel ve akademik ihtiyaçlarının belirlenmesi ve bu yönde önlemlerin alınmasının arkasından yapılan çalışmaların takibinin mümkün kılmak amacıyla  “Engeli Olan Çocuklar İçin Okul Öncesi Eğitim ve İlkokulda Değerlendirme Çerçevesi Geliştirilmesi Çalışması” yürütülmektedir. Söz konusu çocukların sınıf içi eğitim öğretim sürecinde ölçme ve değerlendirme alanında yapılması planlanan düzenlemelerle kapsayıcı eğitim bakış açısına uygun olarak düzenlenmiş bir eğitim ortamından etkin bir şekilde yararlanmalarını sağlamak hedeflenmektedir.

Çalışma Genel Müdürlüğümüz koordinesinde Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü ve Bilgi İşlem Daire Başkanlığı iş birliği ve UNICEF Türkiye Temsilciliği teknik ve finans desteği ile sürdürülmektedir.  Çalışma sonucunda özel eğitim ihtiyacı olan ve risk altında olduğu düşünülen çocuklar öncelikli olmak üzere tüm çocukların süreçte göz önünde bulundurulduğu kapsayıcı eğitim bakış açısı doğrultusunda ölçme değerlendirme alanında çerçeve oluşturulması, eğitimciler ve aileler için kılavuz kitapların hazırlanması, eğitimciler için eğitici eğitim programının oluşturulması ve elektronik izleme değerlendirme modülünün hazırlanması sonucunda mevcut mevzuata yönelik ihtiyaç duyulan düzenlemeler ilişkin bir rapor hazırlanması çıktıları yer almaktadır.

Çalışmanın ilk faaliyetlerinden biri okul öncesi ve ilkokul çağındaki çocukların sınıf içi eğitim öğretim faaliyetleri içinde ölçme değerlendirme çerçevesi oluşturmuştur. Oluşturulan bu çerçeve doğrultusunda kendi alanlarında uzman akademisyenlerden oluşan kurumsal danışman ekibi tarafından eğitimci ve aileler için bilgi verici ve yol haritası niteliğinde hazırlanmış kılavuz kitaplar hazırlanmıştır.

20-23 Kasım tarihinde Adana Divan Otelde Bakanlığımızın ilgili Genel Müdürlüklerinden Daire başkanı Ertan Göv ve uzmanlar, UNICEF Türkiye Temsilciliğinden Doç. Dr. Mehmet Buldu ve uzmanlar, konu içeriği ile ilgili çalışmaları bulunan akademisyenler ve Bakanlığımız okul ve kurumlarında görevli eğitimcilerin yer aldığı çalıştay ile söz konusu kitaplar değerlendirilmiş ve görüş alış verişinde bulunulmuştur. Çalıştay süresince yoğun çalışmanın arkasından katılımcıların görüş ve önerileri doğrultusunda içeriğe yönelik düzenlemelerin yapılması planlanmaktadır. Çalıştay kapanışında Genel Müdürümüz Dr. Sadri ŞENSOY tarafından Sayın Bakanımız Ziya SELÇUK tarafından açıklanan 2023 vizyon belgesinde de yer alan özel eğitim alanında, ölçme değerlendirme alanında ve eğitim sürecinde oluşturulması planlanan izleme takip mekanizması gibi başlıklarla doğrudan ilişkisi vurgulanmıştır. Genel Müdürümüz tarafından ayrıca 2023 vizyon belgesinde yer yer alan çalışmalar ile ortak hedeflere sahip bu çalışma gibi çalışmaların Genel Müdürlüğümüzün başka çalışmalar da sürdürdüğü bilgisi katılımcılar ile paylaşılmıştır.

Bu düzenlemelerin arkasından çalışmanın değerlendirilmesi amacıyla yapılacak pilot uygulamada görev alacak eğitimcilerin eğitimlerine yönelik faaliyetler ile çalışmalar devam etmesi planlanmaktadır.

27-11-201827-11-201827-11-201827-11-201827-11-201827-11-201827-11-201827-11-201827-11-2018

 

Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü Konya Yolu Üzeri Gazi Hastanesi Karşısı 06500 Teknikokullar / ANKARA - (0312) 413 30 65

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.